|
|
|
Old Man's Child
« Born of the Flickering »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Demons of the Thorncastle 04:47
|
| 2 | Swallowed by a Buried One 04:52
|
| 3 | Born of the Flickering 05:06
|
| 4 | King of the Dark Age 05:27
|
| 5 | Wounds From the Night of Magic 03:29
|
| 6 | On Through the Desert Storm 04:20
|
| 7 | Christian Death 04:56
|
| 8 | Funeral, Swords and Souls 04:57
|
| 9 | The Last Chapter 04:42
|
| 10 | ...Leads to Utopia / The Old Man's Dream 08:45
|
| | Total playing time 51:21 |
|
Grusom - vocals, guitars, keyboards
Jardar - guitars
Gonde - bass
Tjodalv - drums |
|
Hot Records
March 18th, 1995
Reissued by Century Media in 1996 as a digipack with different artwork. Then re-pressed by Century Media with normal jewel case.
Recorded and mixed November/December anno 1995 at Studio 3, Norway. Produced by Old Man's Child and Tom Sennerud. Engineered by Tom Sennerud. Mastered by Vargnatt at Strype Studio.
All music by Grusom, except tracks 1 & 5 by Jardar and Grusom. Classical guitar on tracks 5 & 6 played by Richard Wikstrand. Synth by Grusom. Female voices by Torill Snyen. |
|
| 1. Demons Of The Thorncastle
Deep within the shadowland
Far beyond the distance
Lies a castle upon the hills
Unsettled for a thousand years
The soldiers that lived there once
Warriors from the north
Died beneath their enemies blade
And ended with defeat
Now a spell on the castle dwell |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Дебютный полноформатник норвежцев Old Man’s Child, увидевший свет в 1996 году, является для меня одним из самых любимых альбомов в блэке вообще. Сейчас попытаюсь объяснить, почему. “Born Of The Flickering” интересен, в первую очередь, своей неповторимой атмосферой, в нём нет характерной для блэка как стиля безудержной ледяной ярости или всепоглощающей депрессии. На своём первенце Old Man’s Child представляют нашему внимаю нечто сумрачное и загадочное. Это как прогулка по ночному лесу летом перед рассветом, когда ещё темно, но о скором и неминуемом приближении зари свидетельствует дымка над горизонтом. В творчестве “Дитя Старика” напрочь отсутствует помпезно-напыщенный симфонизм, характерный для Dimmu Borgir, и в то же время музыка, которую насочинял лидер коллектива Галдер (на тот момент у него был другой псевдоним – Грусом, а по паспорту данный индивид проходит как Томас Руне Андерсен), не скатывается в бешеную и оголтелую блэковую долбу. Но несмотря на это “Born Of The Flickering” является очень мелодичным альбомом, но вся мелодика строится и приводится в жизнь гитарами, как электро, так и акустическими, а также очень аккуратным и экономным введением в музыку Old Man’s Child клавишных. Вообще, внедрение в блэк полноценных гитарных соло для 1996 года было довольно-таки новаторским решением. Чувствуется, что на заре своего творчества Галдер весьма активно баловался трэшем и дэтом, потому как уровень гитарной игры у Old Man’s Child несколько выше, чем у остальных норвежских злобарей на тот момент. Да и сами песни на “Born Of The Flickering” частенько состоят из чисто трэшевых риффов, что, впрочем, нисколько не мешает (скорее, даже способствует) прослушиванию. Вокал Галдера являет собой стандартный хриплый блэковый скрим. Отдельной похвалы заслуживает басист Гонде за свои небольшие партии бэк-вокала - они звучат очень неплохо и к месту. За барабанной установкой сидит Тъёдальв, известный в народе, как оригинальный ударник Dimmu Borgir, про которого когда-то в одном интервью Силеноз говорил, что он, мол, хороший барабанщик, но не орёл. Добавить к данной характеристике, в принципе, нечего. Вообще сравнение с Dimmu Borgir будут преследовать Old Man’s Child постоянно, особенно учитывая тот факт, что через группу Галдера прошли Тъёдальв и Бриньяр Тристан, а сам он впоследствии стал штатным гитаристом вышеупомянутых норвежских блэк-олигархов. Но это всё потом, а пока 1996 год и “Дитя старика” выпустило свой первый полноценный альбом. Из всего материала, представленного на "Born Of The Flickering", хочется выделить красивейший инструментальный номер “Wounds From The Night Of Magic” - подобное проникновенно-лирическое сочетание клавишных и акустической гитары ещё поискать надо, причем искать придётся, скорее всего, в классической музыке. Примечательна и “The Last Chapter”, которая посвящена усталости от жизни и этого мира вообще, и как следствие – самоубийству, в музыкальном же плане данный трек радует прежде всего гитарными соло.
Очень многие ругают “Born Of The Flickering” за не очень чистый звук и простоту музыкального материала, но это именно тот случай, когда на огрехи в записи можно смело закрывать глаза и просто наслаждаться музыкой, пускай и не очень навороченной и сложной. Или вы забыли, что всё гениальное просто? |
|
|
| |
| | | |
Это один из тех альбомов, с которых я начал слушать black metal...
Уникальное сочетание «трушности» в звуке, интереснейших мелодий и атмосферы. Да, качество записи хромает, но это как раз тот случай, когда внимание на него вообще не обращаешь! Сверх-техничного владения инструментами музыканты тоже не демонстрируют. Здесь нет засимфонизированных до предела клавишных, оркестровых аранжировок и звуковых эффектов. Здесь есть самое главное. Музыка просто въедается в мозг, все треки запоминаются с первого раза. Атмосфера ощущается просто физически. Каркающий, лязгающий скрим разрывает уши.
Любимая вещь с альбома – «The Last Chapter». Тема ее немного странна для блэка – она про суицид и про ненависть к этому миру, но как же цепляет!
Великолепная работа, искренний блэк, с сорванными масками, смытым мейк-апом и снятыми контактными линзами. |
|
|
| |
| | | |
| |
Первый альбом моей любимой блэк-группы. Недаром говорят, что на ошибках учатся – играя поначалу довольно простенький мелодик-блэк, эта команда выросла в одного из самых влиятельных представителей данного направления. Дебют же их ничем примечательным не выделялся, за исключением того факта, что музыка переполнена цепляющими и искренними мелодиями. Порой эти самые мелодии выполнены в виде примитивных аккордов, с которых начинают играть юные дарования в музыкальных школах (Am, F, Dm, С, E...) – ярким примером тому открывашка “Demons Of The Thorncastle”, боевик “Funeral, Swords And Souls” и заглавная композиция, которая просто убила своей схожестью с известной российской группой Гражданская оборона! Если же обсуждать другие стороны диска, то, в принципе, и поговорить-то не о чем будет, настолько сера и скучна эта работа. И звук, и профессионализм музыкантов, и тексты – всё оставляет желать лучшего. Если бы я не знал, что эта команда записала в будущем “In Defiance Of Existence”, то поставил бы 3 балла. Но так как это Old Man’s Child и их лидер – сам Гальдер, то можно прикрыть глаза на рваный дебют, чуть-чуть завысить оценку, и как следствие – поставить 5 баллов. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 21859 |
And breeds inside the walls
And awakens from a timeless sleep....
Demons from the kingdoms of hell
Through the land that they once possessed
They ride on the nightside storms
And watch over a thousand seas
With eyes made in another world
Blood seeders, flying
Above the mountain sides
Searching for the blood they lost....
Searching for revenge
Now a spell on the castle dwells
And breed inside the walls
And awakens from a timeless sleep....
Demons from the kingdoms of hell
2. Swallowed By A Buried One
Invisible freeze in the blood-wet grass
Combatants lying by their weapons
Feeling the warm blood
When the air turns cold and no one remains
Freezing the warm blood
And eating its way through and reigns
Men from the desert lands
by the sky-high forsakened hills
Erased by the passing of man's creation
From the cliffs they have watched
over the thousand seas
And witnessed the decay and desperation
As illness and plague have caught them all
No one could heal, no one knew, for no one
had ever the knowledge
Few could they count by the elfin kings
That had seen what beauty had been raped
What ancestors mad with their healthy hands
What erected and what was formed and shaped
The finest art one had ever seen
Spectacular admirement of these mystic lands
One stood there alone, the only one left
Strong enough to survive
He was built by death, he was known by death
And he sings the victorious song
Simple deeds, destruction hands
Defeating its material self
We have left you now,
you will never be found again
Feeble fortune and rotting food
3. Born Of The Flickering
Enthralled into the dustwind
Crusaders of a lost battle
Warned by a thorn of war
Jeweled in their own blood
Yarns of fugitive elements
In distance to the thorncastle
Empire bricks thrown to the soil
Sharp and poisonous thorns
Pure it is, like defenseless spring births
Unpleased by a sudden nightfall
Turned its back on love and life
And made it all unpure
Lovesongs of the dove, seen through
Time of what he song
A messenger of the nourishing light
Were attacked of enemy ravens
So therefore, it song no more
Pearlgate servants, in the end you gather
In the clouds beyond clouds
Foundation walls of the raising temple
Prisoners of a time that was
Promised sentences long before years
Came to join the hearse that rode
And will always ride
In the hearts of them, historical plague
4. King Of The Dark Ages
Behold the hand that embrace this world
Sovereign of the unborn life
Destroyer of all
Creator of tears and sorrow
And all beyond the twilight
Servants with human figures
Demons that harmed this world
Centuries of human creations
Shall be buried in dust
In a time where no man struggles
And where the angels smile
The force of evil rises
From beneath the grave of god
Now in the dark age
Where the angels are dead
A voice in the silence whispers
A new king has conquered this world
Centuries of human creations
Shall be buried in dust
Behold the hand that embraces this world
Sovereign of the unborn life
Destroyer of all
5. Wounds From The Night Of Magic
[Instrumental]
6. On Through The Desert Storm
We hail our light
The sun of Satan
For with thy might
Come forth
We dominate the world
By one mightful force
See the slaughtering
Growing weak
Born by vice
And we drink of the
Doomsday chalice
And paint us with the blood of him
Sowed into flames
In their own pitiful graves
I kiss the raven that flew with me
Trough all the desert storms
Winged by sorrow -- grief of man
Flying high beneath the sky
Quiet and silent through the
Night cyclone
Tears wet my throne
Your dreams were not immortal
I enter then my realm
We hail our light
The ethereal sun
For with thy might paragon face
We dominate the million eclipses
7. Christian Death
Lonley as the autumn evening
Flowing on its last days
A wanderer of long-past wisdom
Facing his last conflict
Met the time of withering
Destiny, towards a clearer star
More bright than ever seen before
What's my will?
Well on his quest
In search for magnificense
He weakens before the grave of god
Banished, soon dead
See it in his eyes
Like you see it on the tombs
Of human decades, one by one
All the things he spoke of
Plastering the circuit split
Spawn of Satan, lightning blood
The circuit of demons, told him
What to see
8. Funeral, Swords And Souls
[Lyrics by Aldrahn]
[Main vocals by Grusom and Aldrahn]
I proclaim the victim's fall
Now I shudder by the sight of you
Crucified by my nails
You hunger by my hammer
Born in pity, so raised in pity
And grown to be what's weak
Suffering beneath my blade
As you bend your knees to the dust
Voices, spirits and smoke
From the pyre up by the glistering
Never more was this seen
In happiness and joy
Memorize the ash
Beyond the shell
Of souls enfolded in blood
Raining flat, my hands
Sacramental juice from stabbed wounds
Born in pity, so raised in pity
And grown to be what's weak
Suffering beneath my blade
As you bend your knees to the dust
Voices spirits and smoke
From the pyre up by the glistering
Never more was this seen
In happiness and joy
Despise it. I do
The rise of mankind
Seen by time, all the years that went by
The rumbling of the night-thunder
Witnessed the stoning
9. The Last Chapter
Suicide... my only thought
Like the silence in the dark it haunts my world
A lonely soul, lost from the path of life
I am weak... I am strong...I am soon to be dead
A journey to the world of twilight
The last chapter of my life, it's now ending
The blood on the ground beneath my feet
The knife that I hold in my hand
Shall be the cause of my death
Slowly fade away
To the other side
My final words shall be
Fuck this world....
Ending my life
I will be gone tomorrow
Slowly I fall
My soul has left my body
A journey to the world of twilight
The first chapter of my life, it's now ending
10. Leads To Utopia / The Old Man's Dream
A beast swept with passion
For one of them who inhaled
His shadow
Who flung away from the sanity
That carried her all the way
The sadist has installed demise
A laughter leapt from here
The cataclysm tides where the
Devil rides his carnage
A wind flew strong upon my hair
That told me this is finally her death
The storm of dust, made by human ash
And structures are found
The flames have scorched all remains
Apocalypse, the slaughter's realm
Come dragon...it has drank it all